Her er 3 ting, jeg vil gøre. Jeg kæmper en kamp med mig selv. Jeg kæmper en kamp med min psyke og min krop, som bruger meget energi på at komme op igen efter en lang periode nede.

 

3 ting du kan gøre for dig selv, er gode råd til dig fra mig – men i virkeligheden er det mål fra mig selv til mig selv. Jeg kæmper virkelig en kamp for at komme op igen. Jeg håber, I forstår min proces og mine kampe, men forstår også godt, hvis I ikke gør. Det er sindssygt, hvad jeg går igennem. Jeg tror stadig på, at jeg kommer igennem det – selvfølgelig, men jeg er efterhånden også sikker på, at jeg aldrig bliver den samme som før. Og heldigvis for det.




Jeg er dog mest bekymret for hvorledes mit liv – specielt arbejdsliv – kommer til at udforme sig, da jeg inderst inde er bange. Bange for hvad jeg kan holde til. Der er jeg ikke endnu. Jeg prøver at lægge bekymringerne væk og i stedet fokusere på mig – her og nu. På at blive helet godt op. Jeg fokuserer og træffer mine valg med meget overvejelse. ALT jeg gør er vendt og drejet inde i mit hoved, og rigtig mange gange betaler jeg en høj pris for bare at kunne fungere i et nogenlunde tåleligt liv, hvor jeg også er “ude” blandt mennesker. Det kræver SÅ meget energi af mig at være social.




Målsætning

Jeg sætter mig løbende nogle mål for, hvad jeg skal eller gerne vil. Tidligere i år har jeg sat alt for høje og urealistiske mål. Jeg har for det meste gjort tingene alligevel, selvom jeg inderst inde var træt, og så har jeg døjet med så voldsom hovedpine og træthed i flere dage bagefter. Jeg øver mig stadig på ikke at sætte urealistiske mål og bliver hele tiden bedre.

3 ting

 

Mine mål i denne uge er helt nede på low-basic-level, synes jeg. Men det er mål, som jeg har godt af – og som jeg faktisk allerede er rimelig god til at udleve. Jeg er godt på vej. Man kan vel altid blive bedre 😉

3 ting jeg vil gøre for mig selv
  1. Jeg vil drikke 2 liter vand hver dag. Jeg fylder min ½ liters drikkeflaske for på den måde bedre at kunne huske, hvad jeg har drukket. Det er jo kun 4 flasker, jeg skal drikke.
  2. Jeg vil få 1 times bevægelse udenfor hver dag. Jeg går allerede tur med min hund hver morgen og ind i mellem også om aftenen, så jeg er godt på vej.
  3. Jeg vil indføre stjernestunder i familien igen. Vi skal alle fortælle vores stjernestund under aftensmaden. Jeg vil som ekstra skrive den ned i mine bog ved sengetid. Jeg har tidligere skrevet om stjernestunder. Læs indlægget her.

 

Med ønsket om at I alle får en dejlig dag. Jeg har allerede gået tur i 40 minutter og drukket ½ liter vand, så mon ikke målene er til at nå. Jeg har også en dejlig aftale med min morfar i dag og han er helt sikkert en stjernestund i sig selv.

hjerte



2 Comments on 3 ting du kan gøre for dig selv

  1. Joan
    5. september 2016 at 4:05 PM (2 år ago)

    Sødeste Martine.
    Selvfølgelig skal du nok komme op igen… Men det kan måske tage lidt længere tid end ønsket🙏🏼🙏🏼
    Husk ting tager tid og du har jo nok også brugt lang tid på, at styre dig selv derhen, hvor du var længst nede😳😥
    Men endnu et dejligt indlæg fra dig og sikke nogle gode mål👍🏼
    Brænder lige for at tilføje lidt til jeres fantastiske stjernestunder… Fedt emne…
    Vi brugte en gang, netop ved samling over aftensmaden, at ALLE, børn som voksne, satte et tal på dagen. Hvordan havde den været på en skala fra 1-10? Og derefter, hvad er årsagen til det tal? Det gav nogle dejlige indsigter i alles hverdag og glæder/udfordringer👍🏼👍🏼 Blot et lille indspark fra mig❤️❤️❤️
    Knus Joan

    Svar
    • Meskildsen
      6. september 2016 at 1:57 PM (2 år ago)

      Kære Joan
      Det var da også en rigtig god idé med tallene. Når vi kører “tør” i stjernestunder, kan vi jo bruge den.
      Tak for din kommentar. Jeg elsker, når jeg får noget tilbage 🙂
      Vi ses – knus <3

      Svar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *